HTML

Mezolitikum

A profi szakértőktől szarmazó idézetek: A szentgali tüzkőbanyakon kivül a Magas Bakony tüzkőbanyai nem lokalizaltak.ill. a manganbanyaszat elpusztitotta a nyomokat.ill. a telepek a banyaktól 4 - 8 km.re települtek, és más hasraütések

Friss topikok

  • mezolitikum: @SÜSÜ1: Tisztelt SÜSÜ 1! Régebben jeleztem , hogy volna néhány ötletem.Ha megnézi a feltett két k... (2021.06.26. 16:07) BEJEGYZÉS 2019.11.11.
  • 69Fefe: Csak nagyobb esők után szoktam kimenni, hogy esetleg a felszínre került eszközöket összeszedjem. N... (2020.12.10. 08:20) BEJEGYZÉS 2020.05.14. FEFE
  • mezolitikum: Köszönöm a meghívást, csak most nagyon be vagyok táblázva, a nagy kert, gyümölcsös, stb Meg itt a ... (2020.05.14. 16:20) BEJEGYZÉS 2020.05.07.
  • fromdtod: Egy új olvasó. Köszi a dolgokat. Bevizsgáltatni nem tudom :) (2019.12.12. 16:25) BEJEGYZÉS 2019.12.08.
  • SÜSÜ1: Valóban vannak középső-paleolit jellegű darabok közöttük, gratulálok! A lakóhelyéhez van közel a l... (2019.07.29. 13:04) BEJEGYZÉS 2019.07.26.

Címkék

BEJEGYZÉS 2020.05.07.

2020.05.07. 15:39 mezolitikum

Erről a látványos tűzkőbánya mezőről tettem már fel fotókat, ahol ezeket találtam néhány perc alatt.A két kisebb darabon jól látszik a csak itt előforduló "rajzos" sárga "majdnem jáspis" tűzkő, amelyet sehol máshol nem találtam meg.Erről jut eszembe a térkép amivel már régóta fenyegetőztem hogy felteszem.Mivel mindig volt olyan terület több is ,amelyekhez nagy reményeket fűztem,igazából halogattam a dolgot.Persze senki nem sürgetett, nem is nagyon érdekel senkit, nekem meg jó papíron is. Talán inkább a nagyon reménykeltő helyekre kellene felhívnom a figyelmet, ahová már úgyse jutok el.

A neandervölgyi kavarásba már mi is beszálltunk, /a mamutok kicsit esetlenek voltak/ és láss csodát a szakértő - narrátor halál pontosan 2,8 % neander génnel rendelkezik!A fene se gondolta volna, ezt a szenzációt!Persze tudom, hogy egy TV - mesének szabályai vannak, azért arra kíváncsi volnék , hogy a Szakértő Úr 5-6  évvel ezelőtt mit adott elő a témában. ?!?!

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mezolitikum.blog.hu/api/trackback/id/tr8915668678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

69Fefe 2020.05.08. 07:58:45

Helló! Speciel én követni szoktam a bejegyzéseidet, és csodállak a lelkesedésedért és a kitartásodért. Csak a lakóhelyem körül szoktam keresgélni, illetve a megtalált lelőhelyeket, pontosabban azt az egyet, időnként felkeresem. Nem vagyok szakértő, csak egy-két dolognak néztem eddig utána, illetve valamikor 2018 végén ide is elküldtem egy-két fotót a megtalált kőeszközökről. Az egyetemmel felvettem a kapcsolatot, ki is jöttek a szakik, de azóta érdemben nem történt semmi. Mintha a fantáziájukat nem piszkálná a dolog. Tegnap is kint voltam az egyik lelőhelyemen, és ásás nélkül megint egy pengét, több szilánk maradékot és egy kőszerszám jellegű kavicsot találtam. Este lefotózom és feltöltöm ide. Addig is itt van ez: drive.google.com/drive/u/2/folders/1al97yk2J2-JoxP_E2t1t7uYhAj02RVPx
Kösz az eddigieket is!

mezolitikum 2020.05.08. 17:15:32

Köszönöm az elismerést.A küldött fotókon szereplő eszközök nagyon érdekesek és különlegesek, itt Zirc körül csak a Ficak eszközei közül néhány hasonlatos velük,amiket én a gravetti ipar elé sorolok, tehát 25e évesek kb.De én nem vagyok szakértő, csak a Vértes 65-öt vágom be lassan .A "szakik" állandóan a pénztelenség miatt sírnak, ambíció =0 A kutaszkodásodban úgy tudnék talán segíteni, ha legalább a járást közölnéd.Egyenlőre ennyi.
Mezolitikum

69Fefe 2020.05.09. 11:27:57

@mezolitikum: Persze, ez a telepules Biatorbagy. Amit én találtam és ahol, attól legvonalban nem messze, de időben egy-ket tizezer év elvalasztja, már feltartak egy vadasztanyat, és ez a film erről szól: youtu.be/p0P7RqBkxUk

mezolitikum 2020.05.09. 15:14:42

@69Fefe: Utánanézek a település környékének. A fotóidat átnézve:A forintos képen a kaptafa-balta melletti penge és a retusált pengehegy a legfigyelemreméltóbb, az anyaguk nem ismerős.A mérőszalagos képen is különleges pengehegyek vannak.A skatulyás képpel együtt egységes ipar eszközei.Mikropengéket, magkőmaradékokat, esetleg jellegzetesebb kaparókat keresnék majd a helyedben .A harmadik képen fiatalabb ipar van szerény véleményem szerint.Engedelmeddel a három új képet felraknám a
Mezolitikumba
Mezolitikum

69Fefe 2020.05.09. 15:38:58

@mezolitikum: Természetes, nyugodtan tedd ki! Még egy képet kitettem a a szokásos helyre. Ezen szerepelnek azok a kőeszközök, amelyek a szememnek szimmetriával rendelkeznek, vagyis amelyek legjobban tetszenek. Azon van egy nyílhegy, amely alapján az elte régészei ugyanazt mondják, mint Te. Vagyis az utolsó nagy jégkorszak elejéről valók, kb. 25 ezer évesek, gravetti időszakból. Az anyaga a Kárpát-medencén kívülről származik, tűzkő. Az én fantáziámat az a nagy kőeszköz birizgálja a második képen: Mi lehet az? Egyébként magköveket már találtam....

mezolitikum 2020.05.11. 14:35:32

@69Fefe: Csak szeretném kitenni a képeket,egyenlőre az asztalra sem engedi.Az új képen a két nagy durván retusált kaparó igen tetszik.A 25e-t minimumnak gondoltam, és több érvem is van a késő aurignaci ipar mellett, és a gravetti ellen is /kivéve a régi képet/A "pénztelenségesek" majd minden kőre azt mondják, hogy Prut, vagy lengyelország, néha, ha vörös, akkor Szentgál.A környéken több mint száz bicskabányát találtam /lásd a Mottó!/Magyarország földtani atlaszán Biá-tól ÉNY-ra Tardos környékén több tűzköves folt van /J13/, én megnézném. A kaptafa alakú eszközről már olvastam, a kezemben talán ha egy volt.Az vitathatatlan, hogy legszebbek a Dunántúli Szeleta levélhegyek, ha az eszközök esztétikáját nézzük.Érdről Gáboriné irt részletesen.

69Fefe 2020.05.12. 08:33:05

@mezolitikum: Nézzük meg magunknak Tardost! Van kedved?

mezolitikum 2020.05.14. 16:20:49

Köszönöm a meghívást, csak most nagyon be vagyok táblázva, a nagy kert, gyümölcsös, stb Meg itt a környéken is van néhány kecsegtető hely, amelyekre el szeretnék jutni, ha Isten éltet.Ez szerintem jobbára egyéni sport.Kérlek ne sértődj meg, és majd számolj be , mi az ábra!
süti beállítások módosítása